Gennem mit fotografiske arbejde tiltrækkes jeg af udsnit, refleksioner og spejlinger. Jeg kigger efter antydninger af det nære i min verden. En verden hvor jeg, opslugt af nuet, indkapsler detaljer af det velkendte, det urbane, forfaldet eller mødet med det menneskeskabte i naturen.

Brug af kameraet som medie giver mig en legende mulighed for intuitivt at fange en særlig stemning, en pludselig spejling eller en overset detalje gemt i hverdagens genkendelige virvar. 

Mine værker har simple, ofte svævende motiver og er kompositorisk stemningsskabende. Jeg er således tiltrukket af at fremkalde stemninger mere end at frembringe direkte realistiske fortællinger. Det kan være brugen af negativ space, udsnit som påberåber sig granskning, et dokumentarisk tilsnit eller en beskæring som efterlader sig oplevelsen af tidsløshed.

Mine billeder ses gennem barnets drømmende blik for detaljer og den voksnes følelser af retrospektiv melankoli. Hertil bruger jeg udvalgte analoge filtre til både de sort/hvide billeder og farvebillederne for i momentet at understrege antydningen af motivet, refleksionen eller spejlingen.

Alle mine værker laves kun i eksemplarer af 3 og er pigmentprint på Hahnemühle Photo Rag bomuldspapir, hvilket tilfører billederne en nærmest taktil stoflighed og følelsen af at være til stede, komme ind i værket, mere end blot at være beskuer. Ved valg af bomuldspapir opnår jeg det ønskede udtryk i mine værker og fuldender oplevelsen af, at der på én og samme tid skabes en forbindelse mellem det tilbageskuende og det absolutte nu. Værkerne monteres med Artglas, som mindsker refleksion og giver maximal gennemsigtighed, samt UV-beskyttelse.

Through my photographic work, I am drawn to fragments, reflections, and mirroring. I seek hints of the intimate in my world, a world where I, absorbed in the present moment, encapsulate details of the familiar, the urban, decay, or the encounter with the human-made in nature.

Using the camera as a medium provides me with a playful opportunity to intuitively capture a particular mood, a sudden reflection, or an overlooked detail hidden in the recognizable chaos of everyday life.

My works have simple, often ethereal subjects and are compositionally mood-inducing. Thus, I am attracted to evoke moods more than to create direct, realistic narratives. This can involve the use of negative space, compositions that invite scrutiny, a documentary aspect, or a cropping that leaves an impression of timelessness.

My images are seen through the child's dreamy eye for details and the adult's feelings of retrospective melancholy. To achieve this, I employ selected analog filters for both the black and white images and the color images to emphasize the suggestion of the subject, reflection, or mirroring in the moment.

All my works are only made in copies of three and are pigment prints on Hahnemühle Photo Rag cotton paper, which imparts an almost tactile materiality to the images and the feeling of being present, entering the artwork, more than just being an observer. By choosing cotton paper, I achieve the desired expression in my works and complete the experience that simultaneously connects the retrospective and the absolute present. The works are mounted with Artglas, which reduces reflection and provides maximum transparency, as well as UV protection.